24. mája 2014

Ako sa starám o svoju tvár po prebudení (20+)

Ahojte dievčence! 
Po niekoľkých dňoch sa opäť hlásim k slovu. Tentokrát sa chcem venovať kompletnej starostlivosti o pleť s Avonom, ktorá je pre mňa už (ako aj sám názov článku napovedá) dennou rutinou. Produkty, o ktorých budem hovoriť sú určené pre vekovú kategóriu 20+, čo je skvelé, pretože v obchodoch väčšinou narazíte na produkty buď pre násťročných alebo až pre kategóriu 25+. Aj preto som neváhala a tieto produkty si z Avonu objednala. Ako na ne reagovala moja pleť? Čítajte ďalej môj dnešný článok My skincare routine a všetko sa dozviete! 






Nebudem sa zase opakovať, v skratke len toľko, že moja pleť je mastná a produkty, ktoré používam musím často striedať, nakoľko pri dlhodobom používaní jednej značky moja pleť na výrobky skrátka prestane reagovať. Viem, že nie som jediná, kto má takýto problém a aj preto na mojom blogu narazíte na mnoho produktov rôznych značiek. Celé je to ešte umocnené tým, že raz sa nachádzam na internáte v Nitre a potom zasa doma na východe a aby som so sebou nemusela ťahať kozmetickú taštičku cez celú republiku, mám veľké zásoby na oboch miestach môjho pobytu. Skrátka a jasne - mám enormnú zásobu všetkého. Dala som si ale záväzok, že si nič nové kupovať nebudem (ani vo výpredaji) a pokúsim sa zlikvidovať už spomenuté zásoby kozmetiky. Na rad sa dostala aj kompletná pleťová starostlivosť Avon 20+ a dnes nadišiel čas pozrieť sa na ňu zblízka. 

Na úvodnej fotke si môžete všimnúť, z čoho sa táto kozmetika skladá - je to v prvom rade čistiaci gél, pleťové tonikum, pleťová maska a nakoniec samozrejme pleťový krém. Všetky produkty z mojej pleťovej rutiny sú samozrejme určené pre môj vek, teda pre vek 20+ (v mojom prípade pre 22-ročné žieňa). Výrobky Avon naturals herbal 20+ obsahujú výťažky z aloe vera šípky, majú upokojujúci účinok a sú vhodné pre mastnú a zmiešanú pleť, takže by mi mali sadnúť ako uliate. Prvé čo som si všimla je, že tonikum a čistiaci gél majú len 100ml, fľaštičky sú naozaj malé a ja som sa obávala, že dlho nevydržia. Opak ma však príjemne prekvapil. Snažila som sa ich používať pravidelne a to predovšetkým ráno po prebudení a vydržali mi zhruba nejaké 3 mesiace, čo je podľa mňa riadne dlhá doba vzhľadom k tomu, že balenie je polovičné než na aké som zvyknutá. Pri večernom čistení pleti v sprche som ale používala iné produkty, takže aj tento fakt treba brať v úvahu. 


1. Čistiaci pleťový gél
Podľa popisu ide o osviežujúci a upokojujúci čistiaci gél 2v1 s výťažkami z aloe vera a šípky. Je vhodný pre mastnú a zmiešanú pleť. Zbavuje pleť nečistôt, prebytočného kožného mazu a zároveň odstraňuje make-up. Šetrne čistí a nevysušuje pleť. Jemne sa vmasíruje do navlhčenej pleti a následne sa opláchne vodou. Ako som už písala vyššie, tieto produkty používam hlavne ráno, takže v čase, kedy pleť nepotrebujem odlíčiť, ale len vyčistiť od nečistôt, ktoré sa na ňu dostali v noci počas spánku. Čistiaci pleťový gél Avon naturals herbal ma ráno dokáže úžasne nabudiť vďaka príjemnej sviežej vôni, ktorú má. Kto ma pozná vie, že som veľký spáč, no odkedy ráno používam tieto produkty, z kúpeľne vychádzam naozaj svieža a prebudená. Gél používam v malom množstve, ktoré vystačí na celú tvár. Pleť najskôr namočím v studenej vode a do dlane si kvapnem jednu-dve kvapky tohto gélu. Ešte v rukách gél jemne napením a následne ho nanášam na pleť, ktorú krúživými pohybmi čistím. Po niekoľkých minútach gél z tváre vlažnou vodou opláchnem a jemne ju osuším uteráčikom, ktorý mám vyhradený na utieranie tváre. Nasleduje krok číslo dva. 

2. Upokojujúca pleťová voda
Po dôkladnom vyčistení pleťovým gélom vysušenú tvár ešte dočistím pleťovým tonikom naneseným na vatovom tampóne. Obnovujúca pleťová voda s aloe vera a šípkou má upokojujúce účinky a čistí sa ňou ako tvár, tak i krk. Ako všetky pleťové vody a toniká sa nanáša najskôr na vatový tampón a tým sa následne pleť čistí. Veď to poznáte. Tento produkt obsahuje aj AHA kyselinu, takže si treba dávať pozor pri vystavovaní sa slnečným lúčom, nakoľko môže zvýšiť citlivosť pleti na slnečné žiarenie. Dnes už ale prakticky každý make-up či pleťový krém majú nejakú tú UV ochranu, takže zas taký problém v obsiahnutí AHA kyseliny nevidím. Toto pleťové tonikum mi vyhovuje najmä z toho dôvodu, že nezanecháva pleť lepkavú. Práve naopak, podporuje osviežujúce účinky čistiaceho gélu a na pleti je veľmi príjemné. Rovnako ako aj ostatné produkty z tohto radu, má sviežu vôňu, ktorá však nepôsobí vtieravo a z pleti ju nie je cítiť. Ak sa pozriem na jej výdrž, tak sa míňa rovnomerne spolu s čistiacim gélom, čiže v mojom prípade sú to tie tri mesiace, čo je na 100ml produkt ozaj dlhá výdrž. 



3. Pleťová maska s aloe vera a šípkou
Na rad sa dostáva pleťová maska z tejto línie. 50ml obnovujúcej pleťovej masky s aloe vera a šípkou vydrží o niečo dlhšie ako produkty, ktoré používam na čistenie pleti. Je to dané už len tým, že masku používam tak 2-krát týždenne. Výrobca odporúča naniesť masku na tvár a nechať ju pôsobiť 5-20 minút. Ja zvyčajne dodržím celých 20 minút, keďže počas čakania si zapnem nejaký seriál na internete a tak mi tento čas rýchlo uletí. Nejaký špeciálny účinok okrem upokojenia pleti táto maska nemá, v podstate len nadväzuje na predošlé produkty a podporuje ich účinky. Je však fajn aspoň tie dva dni v týždni dopriať pleti niečo navyše. Maska je po nanesení na pleť priehľadná, tak si dávajte pozor aby ste na ňu nezabudli (mne sa to raz podarilo) a z tváre ju po 20 minútach zmyli. Maska má gélovitú konzistenciu a z pleti sa odstraňuje teplou vodou. Zmývanie je ľahké a pohodlné, takže je maska za pol minútky dole. Pleť je po nej pekne hydratovaná a prípadné začervenanie je miernejšie. 


4. Denný pleťový krém
Na záver na očistenú a rozmaznanú pleť nanášam ešte ako inak pleťový krém. Po ňom siaham samozrejme aj v dni, kedy pleťovú masku vynechám. Jednoducho ho nanesiem v tenšej vrstve na očistenú pleť. Krém má podobne ako maska skôr gélovitý charakter a na pleti vytvorí akýsi jemný film. Opäť je jeho úlohou pleť upokojiť a osviežiť. Čo mi však na tomto kréme prekáža je, že nie je vhodný ako podklad pod make-up, nakoľko kvôli gélovej konzistencii a filmu, ktorý na pleti zanecháva, sa naňho make-up horšie aplikuje. Problém vidím hlavne vo vytváraní šupiniek, ktoré vznikajú pri nanášaní make-upu a následnom drolení vrstvy filmu, ktorú pleťový krém na tvári zanecháva. Toto vnímam ako veľkú nevýhodu, nakoľko patrím k ženám, ktoré make-up používajú pravidelne. Takisto sa krém drolí aj keď ho nanášate vo väčšom množstve. Na druhú stranu však chápem, že má gélovú konzistenciu a skrátka sa správa inak, ako klasické krémy. Aj napriek tejto nevýhode by som ho mohla označiť ako dobrý krém, ktorý moju pleť nevysušuje a príjemne sa nosí. Objem téglika je 50ml a vďaka svojej konzistencii vydrží rovnako dlho ako predošlé produkty. Naniesť ho stačí naozaj v malom množstve, príjemne sa rozotiera po tvári a dostatočne ju hydratuje. 


Čo mi však na tomto rade produktov tak trochu prekáža je fakt, že sa akoby snažia tváriť prírodne, aspoň taký dojem na mňa robia vzhľadom k ich názvu "Avon Naturals Herbal". Nikde som sa však nedočítala, že by sa malo jednať skutočne o prírodnú kozmetiku, resp. prírodnú líniu, ktorú Avon vytvoril a tak ostávam v tom, že je to proste klasická chemická zmiešanina, ktorá sa len navonok tvári ako lepšia alternatíva ku klasickej kozmetike. V podstate nemám čo vytknúť ani samotným obalom produktov, tie sú vhodné kľudne aj na cestovanie, sú odolné a na moje prekvapenie aj napriek menšiemu objemu výrobky vydržia pomerne dlho.

Predsalen ale nerozumiem jednej veci a to prečo nie sú v stálej ponuke Avonu. Línia Avon Naturals Herbal obsahuje viacero produktov, tým myslím rady pre viaceré vekové kategórie, a tie sa pravidelne objavujú v katalógoch Avon, no rad pre vekovú kategóriu 20+ som v nich zazrela tuším len dvakrát. Tejto filozofii tak celkom nerozumiem, nakoľko sú to výrobky dobré a myslím, že na trhu produkty vyslovene pre kategóriu 20+ chýbajú. Ako som spomínala - buď nájdete v regáloch veci pre tínedžerov, alebo potom je to až vek 25+. Je pravda, že používam aj kozmetiku Garnier, ale skrátka ja značky musím striedať, inak by moja pleť prestala dobre reagovať a tak mám problém nájsť niečo, čím by som predošlú značku vystriedala. Z tohto dôvodu bola pre mňa táto línia od Avonu naozaj prínosom a aj s jej účinkami som spokojná. Síce aj počas jej požívania sa mi na pleti objavilo nejaké to akné, ale to bolo väčšinou v dôsledku alergie na oriešky, takže to rozhodne týmto výrobkom nemôžem dávať za vinu. 

Záverom by som to zhrnula do jednej vetičky - ak na tieto výrobky narazíte v katalógu Avon, určite ich vyskúšajte. Nie sú príliš drahé, vydržia dlho a mladej pleti (zmiešaný až mastný typ) vyhovujú.


Dúfam a verím, že sa vám dnešná recenzia páčila a ak máte s týmito produktami akúkoľvek skúsenosť, budem rada ak sa o ňu so mnou a ostatnými čitateľkami podelíte.. A ak ste tieto výrobky neskúšali, popíšte mi vašu dennú rutinu v starostlivosti o pleť. 


Hodnotenie produktov - 1 alebo must-havy produkty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)