25. mája 2014

Ako sa momentálne starám o svoju tvár kým vleziem pod paplón

Ahojte! 
Po včerajšom článku My morning skincare routine mi prišlo pár správ, že by ste chceli vidieť, ktoré produkty používam pri večernom odličovaní. Aby som bola úprimná, tak rovnako ako moju rannú kozmetiku, aj tieto večerné produkty veľmi striedam. Ešte stále som si nenašla také produkty, ktoré by mi vo všetkých smeroch plne vyhovovali a preto stále skúšam a experimentujem. Nedávno som spotrebovala tri zo štyroch produktov, ktoré pred spaním používam a tak namiesto klasických recenzií na tieto produkty som sa rozhodla vyjsť vám v ústrety a zhrnúť to všetko do jedného článku, ktorý nesie názov My skincare routine before I go to sleep. 





Podstatu môjho večerného čistenia pleti tvorí vždy čistiaci a odličovací produkt, pleťová voda a prípravok pre lokálne ošetrenie nedokonalostí a akné. Posledné mesiace som pred spaním siahala po týchto štyroch produktoch: čistiaca pleťová pena Fleur de Santé, micelárna voda Bioderma Sébium H2O, Aknelot roll-on a liečivá vodička s čajovníkom a rozmarínom z Oriflame. 


1. Čistiaca pleťová pena Fleur de Santé
So značkou Fleur de Santé ste sa na mojom blogu mohli už raz stretnúť a to pri recenzovaní jogurtového sprchového gélu. Po prečítaní tohto článku zistíte, že som s produktom spokojná nebola, no kupodivu pleťová pena rovnakej značky vo mne vyvolala už lepšie pocity, hoci opäť si asi predstavujem pod pojmom "pena" niečo iné ako firma Fleur de Santé. Rovnaký problém som mala aj pri spomínanom krémovom sprchovom géle, ktorý nebol vôbec krémový, ale riedky ako sviňa! Tentokrát by som túto čistiacu penu označila skôr pojmom čistiaci krém, nakoľko ide o produkt hustejšej konzistencie a o pene sa skrátka hovoriť naozaj nedá. Konzistencia tohoto produktu mi veľmi pripomenula peeling značky Mineral Beauty System. Podstatné ale je, že sa táto vecička (nech už je to čokoľvek) na pleť dobre nanáša, príjemne sa rozotiera a pleť dobre čistí. Veľkú výhodu vidím v tom, že pri použití v sprchovom kúte mi z tváre nesteká, hoci sa na mňa prúdom valí voda zo sprchy. Za toto má u mňa veľké plus. Samotný produkt si ľahko poradí aj s make-upom, no na odličovanie očí ho radšej nepoužívam, aby nedošlo k zbytočnému podráždeniu. Oči som zvyknutá odlíčovať až keď vyjdem zo sprchy, takže na to mám iných kúzelníkov. Na čistenie pleti je však táto hračka viac než vhodným adeptom! 
2. Micelárna voda Sébium H2O od Biodermy
Hádam každý, kto číta môj facebook vie, že značka Bioderma a ja nejdeme dokopy. Táto značka ma nikdy nejako extra nelákala, no ešte viac sa mi sprotivila, keď na mňa z každého blogu vyskakoval Bioderma víkend v Tatrách.. Nakoniec som sa však prekonala a povedala som si, že na tom produkte asi predsalen niečo bude, keď ho všetky blogerky tak veľmi chvália. Preto som si vrámci kampane Bioderma pre všetkých kúpila malinkaté balenie (tuším 100ml) tejto micelárnej vody. Ide o zelený rad, ktorý je určený pre môj typ pleti (zmiešaná až mastná pleť). Vraj by mal zaručiť hĺbkové čistenie pleti bez vysušovania a ich patentovaný komplex Fluidactiv by mal upraviť tvorbu kožného mazu. Výrobok je hypoalergénny. No a teraz pekne moje vyjadrenie - táto malá sranda ma stála 3 eurá a tak si poďme spolu zopakovať matematiku. Ak si prihodím ešte jedno či dve eurá, môžem mať produkt od inej značky s objemom aspoň 200ml. Ak prihodím tri eurá, za to si už kúpim 400ml micelárku od Garnieru. Micelárna voda od Biodermy stojí vo svojom plnom balení cca 19€. Okey, som ochotná akceptovať, že niekto skrátka na peniaze hľadieť nemusí a chce túto značku už len preto, že je to proste tá slávna Bioderma. Tak sa teda pozrime na účinky tohoto výrobku. Keby som v sprche nepoužila čistiacu penu, tak tento zelený pánko by sa s odličovaním trápil hádam do rána. Nielen, že mi s ním odlíčovanie trvá dvakrát tak dlho ako s hocičím iným, navyše si s vodeodolným make-upom nie je schopný poradiť a v očiach príšerne páli (skúšala som to raz, viackrát sa obetovať nehodlám, odhliadnuc od toho pálenia mi odličenie očí trvalo dvakrát tak dlho ako obvykle). Fajn, stále beriem do úvahy pripomienky, že táto sranda (vraj) nie je určená na odlíčovanie, i keď neviem kde k tomu ľudia prišli, pretože micky sú tu práve od toho, aby nás zbavili make-upu. Vyskúšala som ju teda aj na jednoduché ranné čistenie pleti, kde zvyčajne pre dokonalú čistú pleť použijem 2-3 odličovacie tampóny. Tu ale sranda končí! Bioderma potrebovala na ozajstné vyčistenie pleti tampónov 5-6, čo je dvojnásobok. Opäť mi dovoľte trochu sa matematicky zamyslieť - štvornásobná cena micelárnej vody oproti iným značkám, dvojnásobná spotreba vatových tampónov, ktorá si logicky žiada aj dvojnásobné množstvo micelárky (niečím tie tampóny predsa namočiť musím)! Tak a teraz mi povedzte, či sa to vážne oplatí! Táto všetkými milovaná sranda nielen že nedokáže pleť odličiť, na obyčajné ranné čistenie pleti potrebujete dvojnásobné množstvo, ale ešte aj stojí štyrikrát toľko čo všetky ostatné micelárky. Inak povedané, za cenu jednej Biodermy si kúpite asi tak liter ktorejkoľvek inej micelárnej vody. Za mňa teda nezmenený názor - micelárna voda Bioderma dieru do môjho sveta nespravila a je mi jedno koľko ľudí mi bude tvrdiť, že Bioderma prišla na trh prvá s micelárkou a že sú to desiatky rokov skúsenosti. Fajn, ja vám tento názor neberiem, ale podľa mňa tento produkt skrátka nefunguje tak, ako by som si ja predstavovala (a to dupľom ak sa pozriem na to, že sa tu bavíme o tej slávnej PANI BIODERME!). Naďalej ostávam pri názore, že sa mi do tohto výrobku peniaze neoplatí investovať a mojim známym (a vám takisto nie) tento produkt odporučiť nemôžem. Zbytočne mi budete písať, že ružová rada je skvelá, ružovú radu si nekúpim - nie je predsa určená pre moju pleť, tak načo by mi asi tak bola?!

EDIT 2016: Po výhre v súťaži sa ku mne okrem iných produktov dostalo aj veľké balenie Bioderma micelárnej vody, tak som si povedala, že vyskúšam a možno zmením názor pri dlhodobom používaní. Situácia z roku 2014 sa opakovala aj teraz. Zelenú micelárku v žiadnom prípade nemôžem odporúčať - micelárka pri použití otravne pení, tvár dostatočne neodličuje, pleť lepí a v očiach štípe. Je skrátka príšerná.

3. Produkty Oriflame a Aknelot pre lokálne ošetrenie nedokonalostí
Obe vodičky fungujú v podstate na rovnakej filozofii a preto ich spojím do jedného bodu. Aknelot roll-on lotion má za úlohu stiahnuť rozšírené póry, ukľudniť a osviežiť pleť a tiež má pôsobiť antisepticky. Skrátka bojuje proti menším nedokonalostiam, aplikuje sa priamo na vyrážku, teda je určený pre aknóznu a problematickú pokožku. Taktiež sa môže použiť pri svrbení alebo uštipnutí hmyzom. Esenciálna levanduľová a rozmarínová silica a fyziologicky pôsobiaci etyllaktát, ktoré tento výrobok v sebe skrýva, sú účinné prírodné antiseptiká, ktorým vďačí produkt za svoje liečivé účinky. Môj názor na tento výrobok je asi taký, že za málo peňazí (cena asi 1,50€) veľa muziky nenarobíte. Pamätám si aknelot ešte z čias mojej puberty, kedy mi ozaj pomohol, no pri používaní tohto balenia som mala pocit, že tá zázračná liečba trvá akosi pridlho. Produkt síce pomohol, ale ak mám čakať na zahojenie vyrážky 4-5 dní, tak to ju môžem rovno ignorovať. Produkt ma nenadchol, očakávala som lepšie účinky a za seba ho odporučiť nemôžem.
Naproti tomu lepšiu skúsenosť mám s čajovníkovo-rozmarínovým roztokom od Oriflame. Austrálsky čajovník je v boji proti akné hádam najznámejším pomocníkom. Aj preto som sa rozhodla pre kúpu tejto vodičky. Pozitívne výsledky sa dostavili už po dvoch dňoch, takže tento produkt sa stal mojim verným pomocníkom. Na druhú stranu však nežijeme v dokonalom svete a preto aj tu musím uviesť mínusy môjho zeleného kamoša. Výrobok má otrasný spôsob aplikácie! Na pleť ho totiž nenanášate klasickým roll-on systémom, ktorý je na používanie veľmi pohodlný. Hrdlo fľaštičky je zakončené akýmsi miniatúrnym sitkom, akousi špongiou, ktorou prechádzate po pleti a tým ju vlastne natierate roztokom. Ono sa to môže na počutie zdať jednoduché, no opak je pravdou. Roztok cez malinkaté otvory veľmi ťažko prechádza, stále mám pocit, že je aplikátor suchý a na moju pleť neviem dostať ani kvapku hojivej vodičky. Fľaštičku musím silno stláčať, čo sťažuje aplikáciu a po chvíli z toho aj dosť bolia prsty! Výrobok je teda sám o sebe výborný, aplikácia je však hrozná. Ideálne by bolo, keby sa mi podarilo preliať produkt od Oriflamu do nejakej inej fľaštičky, najlepšie s guľôčkovým aplikátorom. 
Po zhodnotení všetkých produktov, ktoré som počas posledných mesiacov pred spaním používala som dospela k záveru, že musím pokračovať v pátraní po tých pravých produktoch pre mňa, s ktorými by odlíčovanie bola hračka a netrvalo by dlho a zároveň by vyhovovali mojej pokožke vo všetkých smeroch. V zásade ale v mojej večernej čistiacej rutine nájdete vždy nejaký čistiaci gél alebo penu, pleťovú vodu a spomínané prípravky na lokálne ošetrenie. Značky sa striedajú, ale pointa ostáva vždy tá istá. 

Ako sa o svoju pleť staráte pred spaním vy? Odličujete sa v sprche alebo už pred ňou či po nej? Máte overené produkty, na ktoré nedáte dopustiť?



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)