12. augusta 2014

Zdravá tvár z drogérie?

Príjemný dobrý večer, dámy! 
Náš beauty týždeň s DM drogériou pokračuje recenziou troch produktov z radu pleťovej kozmetiky. Dnes na vás čakajú dva produkty značky Balea a jeden prírodný krásavec od Alverde. Od dávnych čias mojej puberty som vyskúšala desiatky produktov na čistenie pleti a s pribúdajúcimi rokmi sa moje požiadavky na pleťovú kozmetiku logicky menili. Jedna vec sa však nezmenila nikdy - neznesiem produkty, ktoré moju pleť mastia. Ako to s mojou pleťou vlastne je, som vám písala už niekoľko krát. V zime má sklony k väčšiemu masteniu, v letnom období sa zasa znormalizuje.

Či je to výhoda alebo nevýhoda musíte posúdiť vy samé. Mne osobne to nejaké veľké problémy nerobí, snáď len, že nemôžem celoročne používať rovnakú kozmetiku. O to viac ale piští moje blogerské srdce keď môže sezónu po sezóne skúšať nové veci a značky. Tentokrát mám pre vás 2 + 1 tip na šikovné produkty, vďaka ktorým bude vaša pleť krajšia. 





 1. krok - dôkladné očistenie pleti s Alverde čistiacim gélom
Vlastne som sa s týmto chlapíkom zoznámila úplne náhodou počas výpredaja prírodnej kozmetiky Alverde. A odvtedy sme neskutoční priatelia. V skutočnosti to nebolo ani v lete, no už na prvý pohľad som vedela, že ho v lete budem milovať. Už po pár minútach som ocenila jeho neobyčajnú osobnosť, vo svojom vnútri skrýval morské riasy. Bol skrátka iný ako ostatní z jeho okolia. Môj prvý Alverde Aqua čistiaci gél. Je vyrobený pre normálnu a zmiešanú pleť, čo je presne môj letný prípad. Na pár mesiacov som ho teda ešte odložila spinkať do šuplíka, no keď vonku začali tancovať prvé letné lúče, okamžite som mu vdýchla život. Už po prvom umytí som cítila, že moja pleť si ho zamiluje. A tak sa aj stalo. Chlapík teda veľmi nepení, no svoju prácu odvádza skvelo! Pleť dokonale vyčistí, doslova cítite ako pokožka začala dýchať a na plné obrátky si užívať tú sviežosť. Morské riasy krásne odstránia bežné nečistoty a hravo si poradia aj s make-upom. Okolie očí však vynechávam, tie odličujem zásadne na to určenými produktmi. Malé množstvo čistiaceho gélu Alverde Aqua Meeresalge v rukách jemne napením a rozotriem po tvári. Aby si z neho pleť vzala čo najviac, nechám ho krátku dobu pôsobiť. Potom ešte krúživými pohybmi pleť masírujem a snažím sa nevynechať žiadne miestečko. Následne zmyjem vlažnou vodou. Vualá a moja pleť je takmer dokonalá. 

2. krok - dočistenie pleti Balea antibakteriálnou pleťovou vodou
Nie je u mňa zvykom, že by som pri pleťovej kozmetike siahala dvakrát po tom istom prípravku, no tentokrát to tak je. Spočiatku som len hľadala lacnú pleťovú vodu, no ako sa neskôr ukázalo, s antibakteriálnou Baleou sme si padli do oka. Obsahuje kyselinu salicylovú, ktorá má antibakteriálne účinky a ktorá odstraňuje zrohovatenú kožu. Takisto čistí upchaté póry. Zinok ako esenciálny stopový prvok znižuje tvorbu mazu, čo moja pleť s radosťou uvíta v každom okamihu. Antibakteriálna pleťová voda Balea Young Soft & Clear sľubuje krajšiu pleť, menej vyrážok a uhrov a čisté póry. Navyše má v sebe bisabolol, ktorý upokojuje podráždenú pleť. Aby som si pleťovú vodu ešte trochu vytuningovala k obrazu svojmu, pridala som do nej niekoľko kvapiek propolisu, na ktorý moja pleť reaguje pozitívne. Pleť čistím každé ráno a večer pred spaním. Po použití pleťovej vody od Balei je moja tvár žiarivejšia a ja akosi menej trpím na akné. Čo sa týka antibakteriálneho účinku tohto produktu, tak ho skutočne viem oceniť, na druhú stranu ale myslím, že stejne nezabráni tomu, aby sa počas dňa nejaké tie baktérie na tvár nachytali. Predsalen žijeme v tak zamorenom svete, že to snáď ani nie je možné udržať pleť skutočne čistú a bez baktérii. Na druhú stranu - nie je to skvelý pocit zaspávať s vedomím, že je vaša pleť čistá? Tak či onak, s pleťovou vodou Balea Young soft & clear som veľmi spokojná. Koniec koncov to bol vlastne aj dôvod, prečo som si neskôr zakúpila aj ďalšie balenie tohto produktu. Rovnováha však vo vesmíre musí byť a žiadne dobro neostane nepotrestané, takže pri druhom balení som bohužiaľ mala pocit, že pleťová voda akosi viac pení a to je pre mňa dosť veľké mínus. Vidím to však tak, že až sa mi podarí druhé balenie spotrebovať, bude si musieť moja pleť od Balei na chvíľu zasa oddýchnuť a ja jej opäť doprajem malú zmenu. Som ale presvedčená, že budúce leto sa opäť k tejto čistiacej pleťovej vode s antibakteriálnym účinkom vrátim. 


3. krok - tvár ako z photoshopu vďaka Balea teint perfektion
O fialovom zmizíku na nedokonalosti ste už pravdepodobne počuli. Veď nám ho darovalo samotné zastúpenie DM drogérie na testovanie. Osobne ma dosť sklamalo, že baby uverejnili články tak rýchlo, pretože stále zastávam názor, že za týždeň používania sa krém na tvár skrátka nedá plnohodnotne zrecenzovať. Nuž a preto som si ja ako svetlá výnimka blogosféry dala poriadne načas a tento hmatateľný photoshop hodnotím ozaj po dlhej dobe používania. Najskôr ale malé bezpečnostné upozornenie - bojovníci za kozmetiku bez silikónov okamžite prestaňte čítať, bude to drsné! Z každej strany počúvam, že je Balea Teint Perfektion dvojčaťom drahšieho a o niečo staršieho Garnier Perfect Blur krému. Neviem, nemala som Garnier v rukách, nemôžem posúdiť. Preto ostávam len pri mojich dojmoch z Balei a nenechám sa ovplyvniť porovnávaním. V momente, keď sa mi tento krém v sexy fialovom kabátiku dostal do rúk, musela som ho vyskúšať. Podľa popisu na krabičke totiž vyzeral neodolateľne - zakrýva nedokonalosti, vrásky, póry a lesk. Vrásky síce nemám, no tie póry ma niekedy vedia naštvať a rovnako aj lesklá pleť. Okey, otváram krabičku, dávam dole vrchnák a čakám na prvú kvapku tohto zmizíku na nedokonalosti. Najprv pekne pomaly a opatrne, iba malý hrášok na ruku. Ďob! Rozotieram, krém mi pod prstami mizne ako jemný obláčik a pleť ostáva hebkejšia než detský zadoček. Dokonalosť! Prechádzam prstom po nakrémovanom mieste a stále neverím, že sa dotýkam samej seba. Je to tu - krém objavuje moju tvár. Najprv čelo, potom líca, nos a bradu. A opäť skúmam samú seba, najprv iba hmatom, neskôr sa obzerám v zrkadle z každej strany. Ja neverím! Pleť tak jemná, že sa to slovami nedá opísať. Akoby niekto vygumoval všetko to, čo som na nej neznášala. Zrazu nevidím póry a aj lesk je o niečo menej výrazný. Ostávam nadšená. Po pár dňoch používania čítam prvé recenzie na ostatných blogoch a nestačím sa čudovať ako všetci riešia, že tento chlapík obsahuje akosi priveľa silikónov. Úprimne? Pri Garnier Perfect Blur to nikto neriešil a všetci padli na zadok. Zrazu sa na scéne objaví lacnejšie dvojča a kritika sa sype jedná radosť. Aké pokrytecké. Sama seba sa pýtam, čo to spôsobilo - snáď to, že ešte stále veľa ľudí vníma Baleu ako niečo nekvalitné?, alebo je to tým, že sme produkt dostali na testovanie?, alebo si na Garnier nikto nedovolí nič povedať, lebo je to lepšia značka?. Alebo čím to je? Ja neviem, vysvetlite mi to niekto. Jasné, netvrdím, že silikóny patria na pleť v takomto množstve, ale osobne by som tento produkt ani neodporúčala používať denne. Aj pre mňa je to skôr záležitosť na dve-tri použitia týždenne, kedy chcem vyzerať ako z titulky Runway magazínu. Určite nebudem svoju problematickú pleť dennodenne dusiť pod nánosom silikónov a škodiť jej, veď by som šla sama proti sebe, no v malom množstve z času na čas nie je naškodu vyskúšať niečo iné. Kľudne by som tento krém odporučila ženám 35+, ktoré už pozorujú prvé vrásky, pre mladistvú pleť tento produkt určený nie je a to si treba uvedomiť ešte skôr, ako začnete robiť paniku kvôli zloženiu.


Hodnotenie produktu - 1 alebo must-have produkt


Na záver ešte fotka samotných produktov. Vľavo krém Balea Teint Perfektion, ktorý má veľmi ľahkú konzistenciu, ako našľahaný obláčik. Vpravo čistiaci pleťový gél Alverde s morskými riasami, ktorý je pomerne hustý, vďaka čomu z tváre nesteká ani pri pustenej sprche. 



A aby sme trocha rozprúdili diskusiu, prezraďte mi svoj názor na silikóny v kozmetike a taktiež aký je váš postoj k prírodnej kozmetike? Som nesmierne zvedavá na vaše názory! :-) 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem, že si článok dočítala až do konca. Neboj sa zapojiť do diskusie - na mojom blogu vládne sloboda prejavu :-)